Strony
Najnowsze komentarze
    Zobacz również
    • Człowiek na własne życzenie ryzykuję swoje życieCzłowiek na własne życzenie ryzykuję swoje życie
      Najwyższy czas spojrzeć przysłowiowej prawdziwe w oczy. Życie ludzkie jest zagrożone, zanieczyszczone środowisko oraz dookoła same pokusy. Jedzenie, jeden z najbardziej znanych punktów, nadmierne spożywanie zakazanych pokarmów a później różnego …
    • Otyłym osobom trudniej zachować zdrowieOtyłym osobom trudniej zachować zdrowie
      Osoby otyła mają bardzo utrudnione życie. Po pierwsze muszą borykać się z codziennymi trudnościami, takimi jak schody, wąskie przejścia. Dramatem i prawdziwym wyczynem staje się kupno odzieży w dużym rozmiarze. …

    postheadericon Co jeść podczas menopauzy?

    Klimakterium to przełomowy okres dla każdej pani. Zmniejsza się wówczas ilość hormonów płciowych w organizmie oraz przestają pracować jajniki. Zbyt mała ilość estrogenu jest niestety przyczyną wielu chorób, takich jak nadciśnienie, miażdżyca, a także osteoporoza. nadciśnienie oraz zaburzenia metaboliczne prowadzące do miażdżycy. Zmniejsza się również poziom hormonu tkanki tłuszczowej , co powoduje poczucie ciągłego głodu. Powoduje to, że wiele kobiet przybiera na wadze podczas menopauzy. Dlatego też należy wzbogacić swój jadłospis o produkty, które pozwolą utrzymać prawidłową masę ciała i zapobiegną skutkom zmniejszenia się ilości hormonów w organizmie. Panie w okresie przekwitania powinny jadać produkty zawierające fitoestrogeny. Znajdują się one między innymi w soi i innych warzywach strączkowych, otrębach, jabłkach i siemieniu lnianym. Dzięki temu zmniejsza się także ryzyko zapadnięcia na jedną z chorób związanych z menopauzę. Kobiety podczas klimakterium powinny jadać również wiele owoców, warzyw oraz ryb morskich, a także stosować oleje roślinne. W tym czasie powinno się unikać słodyczy, tłustych potraw, alkoholu, pikantnych przypraw, soli, a także kawy. Ważne jest, aby dostarczać organizmowi odpowiednią ilość wapnia, fosforu oraz witaminy D. Warto również zmienić swój tryb życia na bardziej aktywny, gdyż może pomóc to w zachowaniu dobrej sylwetki i zdrowia.

    Comments are closed.