Strony
Najnowsze komentarze
    Zobacz również
    • Choroby psychiczneChoroby psychiczne
      Oczywiście dziś będzie konieczne leczenie różnych schorzeń, które będą nas dotykały. Każdy z nas będzie posiadał możliwość wyjścia bez najmniejszego problemu z każdego ze schorzeń. Jeżeli dużo się pracuje oraz …
    • Konsultacje z lekarzem lub farmaceutąKonsultacje z lekarzem lub farmaceutą
      Przyjmowanie leku zbyt krótko lub w zbyt dużych odstępach czasu może spowodować, że będzie on całkowicie nieskuteczny i narazi zdrowie pacjenta na jeszcze gorsze komplikacje. Natomiast niejednokrotnie ludzie przyzwyczajeni do …

    postheadericon Dieta kobiety w ciąży

    Ciąża to stan szczególny. Oczywiście ma ona wpływ nie tylko na samopoczucie kobiety, ale też na jej cały organizm. Dlatego ciężarne powinny szczególnie zadbać o zdrową dietę. Muszą pamiętać o tym, że podczas dziewięciu miesięcy oczekiwania na dziecko żywią nie tylko siebie, ale także swojego potomka. Zarówno matka jak i dziecko w tym szczególnym okresie potrzebują odpowiednich wartości odżywczych. Dieta przyszłej mamy powinna być więc bogata w węglowodany złożone. Oznacza to, że kobieta powinna jeść przede wszystkim razowe, najlepiej żytnie pieczywo, makarony robione z mąki razowej, kasze i ryż. Oprócz tego w jej jadłospisie powinno być dużo warzyw i owoców, które dostarczają niezbędnych witamin. Nie powinna też ograniczać nabiału, który jest bogaty w wapń, co sprzyja budowie kości. Powinna też jeść dużo ryb i białego mięsa. Ciężarne muszą też odpowiednio nawadniać swój organizm. Powinny więc przyjmować dużo więcej płynów, najlepiej niskosodowej wody, niż zazwyczaj. Muszą też pamiętać, że substancje alkoholowe są w czasie ciąży zakazane.

    Comments are closed.