Strony
Najnowsze komentarze
    Zobacz również
    • Stosujemy dietę
      Wielu z nas bardzo zwraca uwagę na swój wygląd. Szczególnie panie, chciałyby zawsze wyglądać pięknie i atrakcyjnie. W dzisiejszych czasach świetny wygląd to nie tylko idealna fryzura, dobrze zrobiony makijaż …
    • Problemy współczesnej medycyny
      Jakie są największe problemy współczesnej medycyny? Okazuje się, że problemem numer jeden jest dofinansowanie badań w wielu specyficznych dziedzinach, chociażby takich jak genetyka, która przez wielu uważana jest za dziedzinę …

    postheadericon Dieta kobiety w ciąży

    Ciąża to stan szczególny. Oczywiście ma ona wpływ nie tylko na samopoczucie kobiety, ale też na jej cały organizm. Dlatego ciężarne powinny szczególnie zadbać o zdrową dietę. Muszą pamiętać o tym, że podczas dziewięciu miesięcy oczekiwania na dziecko żywią nie tylko siebie, ale także swojego potomka. Zarówno matka jak i dziecko w tym szczególnym okresie potrzebują odpowiednich wartości odżywczych. Dieta przyszłej mamy powinna być więc bogata w węglowodany złożone. Oznacza to, że kobieta powinna jeść przede wszystkim razowe, najlepiej żytnie pieczywo, makarony robione z mąki razowej, kasze i ryż. Oprócz tego w jej jadłospisie powinno być dużo warzyw i owoców, które dostarczają niezbędnych witamin. Nie powinna też ograniczać nabiału, który jest bogaty w wapń, co sprzyja budowie kości. Powinna też jeść dużo ryb i białego mięsa. Ciężarne muszą też odpowiednio nawadniać swój organizm. Powinny więc przyjmować dużo więcej płynów, najlepiej niskosodowej wody, niż zazwyczaj. Muszą też pamiętać, że substancje alkoholowe są w czasie ciąży zakazane.

    Comments are closed.