Strony
Najnowsze komentarze
    Zobacz również
    • Co je się na diecie cambridge?
      Decydując się na dietę cambridge, każda osoba ma do wyboru mnóstwo dań, opartych na stosowaniu specjalnych saszetek ze zbilansowanymi mikroelementami. Jeśli masz ochotę, możesz zjeść zupę, na przykład grzybową lub …
    • Zdrowe nawyki żywieniowe u dzieci
      Żywienie naszych najmłodszych dzieci jest bardzo ważne i zawsze to co one jedzą będzie w przyszłości odgrywało dużą rolę. Małe dzieci najlepiej karmić piersią i to możliwie tak długo jak …

    postheadericon Dieta kobiety w ciąży

    Ciąża to stan szczególny. Oczywiście ma ona wpływ nie tylko na samopoczucie kobiety, ale też na jej cały organizm. Dlatego ciężarne powinny szczególnie zadbać o zdrową dietę. Muszą pamiętać o tym, że podczas dziewięciu miesięcy oczekiwania na dziecko żywią nie tylko siebie, ale także swojego potomka. Zarówno matka jak i dziecko w tym szczególnym okresie potrzebują odpowiednich wartości odżywczych. Dieta przyszłej mamy powinna być więc bogata w węglowodany złożone. Oznacza to, że kobieta powinna jeść przede wszystkim razowe, najlepiej żytnie pieczywo, makarony robione z mąki razowej, kasze i ryż. Oprócz tego w jej jadłospisie powinno być dużo warzyw i owoców, które dostarczają niezbędnych witamin. Nie powinna też ograniczać nabiału, który jest bogaty w wapń, co sprzyja budowie kości. Powinna też jeść dużo ryb i białego mięsa. Ciężarne muszą też odpowiednio nawadniać swój organizm. Powinny więc przyjmować dużo więcej płynów, najlepiej niskosodowej wody, niż zazwyczaj. Muszą też pamiętać, że substancje alkoholowe są w czasie ciąży zakazane.

    Comments are closed.