Strony
Najnowsze komentarze
    Zobacz również
    • Dzisiejsza medycyna może wieleDzisiejsza medycyna może wiele
      Medycyna robi co roku bardzo duże postępy, dlatego też nie dziwi fakt, że może dzisiaj tak wiele. Przede wszystkim stale pojawiają się nowe sprzęty, a także aparatura, która znakomicie radzi …
    • Usuwanie naczynek krakówUsuwanie naczynek kraków
      Usuwanie naczynek. Medycyna estetyczna rozwija się obecnie w ogromnym tempie, co wiąże się z wzrostem dbałości o swój wygląd nie tylko przez kobiety, ale także mężczyzn, którzy coraz częściej korzystają …

    postheadericon Dieta kobiety w ciąży

    Ciąża to stan szczególny. Oczywiście ma ona wpływ nie tylko na samopoczucie kobiety, ale też na jej cały organizm. Dlatego ciężarne powinny szczególnie zadbać o zdrową dietę. Muszą pamiętać o tym, że podczas dziewięciu miesięcy oczekiwania na dziecko żywią nie tylko siebie, ale także swojego potomka. Zarówno matka jak i dziecko w tym szczególnym okresie potrzebują odpowiednich wartości odżywczych. Dieta przyszłej mamy powinna być więc bogata w węglowodany złożone. Oznacza to, że kobieta powinna jeść przede wszystkim razowe, najlepiej żytnie pieczywo, makarony robione z mąki razowej, kasze i ryż. Oprócz tego w jej jadłospisie powinno być dużo warzyw i owoców, które dostarczają niezbędnych witamin. Nie powinna też ograniczać nabiału, który jest bogaty w wapń, co sprzyja budowie kości. Powinna też jeść dużo ryb i białego mięsa. Ciężarne muszą też odpowiednio nawadniać swój organizm. Powinny więc przyjmować dużo więcej płynów, najlepiej niskosodowej wody, niż zazwyczaj. Muszą też pamiętać, że substancje alkoholowe są w czasie ciąży zakazane.

    Comments are closed.