Strony
Najnowsze komentarze
    Zobacz również
    • CzerniakiCzerniaki
      Najprościej, można określić tę chorobę jako zapalenie mieszka włosowego, które prowadzi do powstawania obrzęków na skórze. Są one niezwykle bolesne. Najczęściej choroba ta atakuje mężczyzn. Najczęściej wykwity pojawiają się na …
    • Rodzina wielodzietnaRodzina wielodzietna
      Obecnie modele rodziny to taki w którym jest ojciec i matka i jedno dziecko. Model rodziny bardzo się zmienił i można tu winić sytuację na polskim rynku, Dzieje się tak …

    postheadericon Dieta kobiety w ciąży

    Ciąża to stan szczególny. Oczywiście ma ona wpływ nie tylko na samopoczucie kobiety, ale też na jej cały organizm. Dlatego ciężarne powinny szczególnie zadbać o zdrową dietę. Muszą pamiętać o tym, że podczas dziewięciu miesięcy oczekiwania na dziecko żywią nie tylko siebie, ale także swojego potomka. Zarówno matka jak i dziecko w tym szczególnym okresie potrzebują odpowiednich wartości odżywczych. Dieta przyszłej mamy powinna być więc bogata w węglowodany złożone. Oznacza to, że kobieta powinna jeść przede wszystkim razowe, najlepiej żytnie pieczywo, makarony robione z mąki razowej, kasze i ryż. Oprócz tego w jej jadłospisie powinno być dużo warzyw i owoców, które dostarczają niezbędnych witamin. Nie powinna też ograniczać nabiału, który jest bogaty w wapń, co sprzyja budowie kości. Powinna też jeść dużo ryb i białego mięsa. Ciężarne muszą też odpowiednio nawadniać swój organizm. Powinny więc przyjmować dużo więcej płynów, najlepiej niskosodowej wody, niż zazwyczaj. Muszą też pamiętać, że substancje alkoholowe są w czasie ciąży zakazane.

    Comments are closed.